Pagina's

vrijdag 20 januari 2012

Haarserum

Waarschijnlijk is bij de meeste van jullie wel bekend wat een haarserum is en wat het nu precies doet, maar wellicht zijn er nog een aantal van jullie die niet precies weten wat een haarserum nu precies is en wat het doet. Toen ik mij net ging interesseren in beauty, zag ik vaak dat er bij de kapper één of andere olie in het haar van klanten werd gesmeerd, maar wat het nou precies was en waar het voor diende, geen flauw idee! Er werd mij verteld dat het om haarserum ging. Hmm..ik wilde dat ook wel hebben en ik ging op onderzoek uit. Ondertussen gebruik ik het al een aantal jaar en ik kan niet meer zonder! Lees snel verder als je meer wilt weten over haarserum!














Haarserum, wat is het en waar dient het voor?
Een haarserum is een vloeistof wat er voor zorgt dat je haar wordt beschermd tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Dagelijks word je haar blootgesteld aan UV straling en andere schadelijke stoffen en hier kan je haar heel dof en droog van worden. Een oplossing hiervoor is haarserum gebruiken. Het zal je haar beschermen en minder dof en pluizig maken. Naast de bescherming voor invloeden van buitenaf, kan het ook gebruikt worden als bescherming voor het stijlen van je haar. Ben je iemand die vaak in de weer is met een föhn of stijltang, dan is een haarserum zeker aan te raden! Het is natuurlijk super slecht voor je haar om met een hete tang over je haar te gaan. Je haar wordt er droog en pluizig van en het kan je haar erg beschadigen. Als je er dan voor kiest om een serum te gebruiken, zal het je haar beschermen. Oké, de stijltang blijft natuurlijk slecht voor je haar, maar probeer er in ieder geval alles aan te doen om je haar zo mooi mogelijk te houden. Zodra je een haarserum aanbrengt, zal het een laagje op je haar leggen, waardoor het je haar zal beschermen. Naast de bescherming heeft een haarserum ook een verzorgende functie. Het kan er voor zorgen dat je haar zachter wordt, meer glans krijgt en makkelijker doorkambaar wordt.

























Soorten haarserum
Nu het bekend is wat een haarserum doet, is het ook handig om te weten welke soorten haarserums er zijn. Elk merk heeft wel een haarserum op de markt gebracht, dus de keuze is erg groot. Voordat je een haarserum koopt, bedenk dan goed waar je het voor wilt gebruiken. Wil je het alleen gebruiken als bescherming of wil je juist dat je haar er mooier en glanzender van uit gaat zien? Als je hier uit bent, kan je gerichter zoeken. De serums worden meestal in een kleine verpakking verkocht. Dit komt omdat je maar een paar druppels nodig hebt. Zodra je teveel gebruikt, kan je haar al snel vettig worden. Aangezien je dus maar weinig nodig hebt, is het zonde om een serum in een grote verpakking te verkopen. Haarserum kan er uit zien als een soort olie, maar er zijn ook serums die een wat dikkere substantie hebben. De meest voorkomende is toch wel het serum wat lijkt op olie. Het is prettig in gebruik en maakt je haar minder snel vet. Wat misschien wel belangrijk is om te weten is of een haarserum siliconen bevat. Siliconen zorgen ervoor dat je haar super glad en zacht aanvoelt en dat je haar er na het aanbrengen van het serum heel mooi glanzend uitziet. Dit kan dus een groot voordeel zijn, maar wat siliconen ook doet is het afsluiten van je haar en hoofdhuid. Dit zorgt ervoor dat je huid niet meer kan ademen en dat je haar er uiteindelijk nog droger uit gaat zien als daarvoor. Ook het uitwassen van een serum met siliconen gaat wat lastiger. Je kan het alleen uitwassen met sulfaten. Je haar zal hierdoor nog sneller uitdrogen. Dit kan dus een nadeel zijn. Zelf gebruik ik wel gewoon producten die siliconen bevatten. Ik kan niet zonder!! Mijn haar is toch al droog en pluizig van zichzelf en zodra ik een haarserum met siliconen gebruik ziet het er zoveel mooier uit. Uiteraard moet je voor jezelf beslissen wat voor jou het beste werkt!

Haarserum aanbrengen
De meeste serums kan je gebruiken op zowel droog als nat haar. Misschien dat sommige serums op droog haar wat vettig zijn, maar dat verschilt per soort. Gebruik een paar druppels en verdeel het over je haar. Zorg ervoor dat je het meeste serum in de punten van je haar smeert. Dit is toch vaak het meest droge gedeelte van je haar. Als je het serum gebruikt als bescherming voor de föhn of stijltang, raad ik je aan om voor het föhnen of stijlen het serum in het haar aan te brengen en na het föhnen of stijlen nog een keer. Je haar zal er super "shiny" uitzien.

























Zelf ben ik helemaal gek op het haarserum van Biosilk "Silk Therapy". Dit is mijn absolute favoriet. Dit was mijn eerste serum wat ik kocht en ik blijf het product trouw! Ik heb ondertussen veel andere serums uitgeprobeerd, maar geen één is zo goed als Biosilk. Het laat mijn haar glanzen en het zorgt ervoor dat het minder pluist en zachter aanvoelt.

Wat is jullie favoriete serum? Uiteraard ben ik altijd op zoek naar nieuwe favorieten, dus als jullie nog een tip hebben, hoor ik het graag!!

Veel liefs, Jo

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He Jo
Ja is dat een goeie van biosilk?
Die wil ik dan wel eens proberen! Waar heb je hem gekocht en wat kost die??
xx Eef

Chantall zei

Ik heb ook altijd Biosilk, maar heb toevallig net bij de kruidvat iets van syoss meegenomen.. Ben benieuwd!

Jolanda zei

@Eef Ja biosilk is goed. Tegenwoordig kan je deze bij Douglas kopen. Ik heb het via internet gekocht bij haarshop.nl.
@Chantall Ben benieuwd of syoss wat is!