Pagina's

maandag 5 december 2011

Blauwe glitter nagels!

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik mijn nagels heb gelakt. De laatste tijd neig ik vooral naar nagellak met de kleuren, rood, groen of blauw, maar vandaag had ik zin om wat extra's toe te voegen. Vandaar een french manicure, maar dan met de kleur blauw met een laagje glitters. Ik zal jullie laten zien hoe je dit zelf ook voor elkaar krijgt. Uiteraard kan je zelf je eigen kleuren gebruiken, maar dit vind ik een hele mooie combinatie.
Om te beginnen is het belangrijk dat je eerst goed je oude nagellak er af haalt, je handen wast, je nagels in vorm vijlt en als laatste je nagelriemen naar achter duwt. Je handen zien er dan mooi verzorgd uit en dit zorgt voor een goede basis. Zorg dat je alle benodigdheden bij de hand hebt, zodat je niet tussendoor nog van alles moet pakken.

Voor de nagels die ik heb gemaakt, gebruik ik een base coat van Essence, OPI nagellak in de kleur Russian Navy, OPI nagellak in de kleur Teenage Dream van de Katy Perry collectie (weet niet of deze nog te koop is, maar je kan hier elke glitter nagellak voor gebruiken), een top coat van Sally Hanson en de express dry drops van Essence (dit is niet noodzakelijk). 

Als je je nagels in vorm hebt gevijld, kan je beginnen met de base coat. Breng één laagje aan en laat dit goed drogen. Het is belangrijk om een base coat te gebruiken, want dit zorgt ervoor dat je nagels beschermd worden voor de kleur die je gaat aanbrengen. Je nagels zullen ook minder snel geel worden.


Als de base coat goed gedroogd is, kan je de eerste kleur nagellak aanbrengen. Ik gebruik hier de blauwe kleur Russian Navy van OPI voor. Dit vind ik echt één van de mooiste kleuren die ik in mijn collectie heb. Hij is heel donker blauw en geeft een super mooi effect. Ik breng 2 laagjes van deze kleur aan.

Zodra deze kleur goed is gedroogd, kan je beginnen met het glitter laagje. Ik gebruik hier de kleur Teenage Dream van OPI voor. Dit is een mooie glitter nagellak met een roze kleur. Dit vind ik mooi passen bij de blauwe kleur. Ik heb geen speciale techniek hoe ik dit aanbreng. Ik gebruik alleen het kwastje van de nagellak zelf om een mooie lijn te trekken. Ik plaats het nagellak kwastje plat op het einde van mijn nagel en dit zorgt automatisch voor een mooie lijn. Als je dit lastig vindt, bestaan er ook vormpjes die het makkelijker maken om een mooie lijn te trekken. Deze zijn te koop bij de drogist. Als je de lijnen hebt bepaald, kleur je het geselecteerde gedeelte nog extra in met de glitter nagellak. Laat dit allemaal weer goed drogen.

Vervolgens breng je nog een top coat aan. Het beste is om twee laagjes hiervan aan te brengen. Dit zorgt ervoor dat de nagellak goed en lang blijft zitten. De nagellak blijft bij mij meestal 7 dagen goed zitten. Desnoods breng je de volgende dag nog een extra laagje top coat aan.

Als laatste kan je nog de express dry drops gebruiken. Dit gebruik ik meestal als ik haast heb. De druppels zorgen er namelijk voor dat de nagellak wat sneller droogt. Dit werkt echt! Je gebruikt ongeveer twee druppels per nagel en dit doe je als de nagels nog nat zijn. En dan zijn je nagels klaar. Een leuke feestelijke look!

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze nagels vinden? Let me know! 

1 opmerking:

Anoniem zei

Cool Jo!!
Moet je bij mij ook eens doen!!
xx eef